Web Analyse

De term Analyse wordt gebruikt voor zowel de software als de methoden waarmee organisatie data begrijpelijk maken. Ieder bedrijf genereert en verzameld ongelooflijke hoeveelheden data in allerlei vormen en maten. Neem bijvoorbeeld verkoopgegevens, statistische data, teksten, kwalitatieve data - en die komen uit veel verschillende bronnen.

Maar waar moet je op letten?

De data moet kloppen: de gegevens moeten wel de waarheid weergeven. Bij het data-verzamelen - bijvoorbeeld door pakket als Google Analytics - moet je er zeker van zijn dat de data relevant (genoeg) is om daadwerkelijk te kunnen analyseren. Voldoende data: door middel van slimme (veelal technische) trucs verzamel je veel meer data, dat gebruikt kan worden om zowel meer als diepere inzichten te krijgen. Juiste conclusies trekken. Weet welke data je aan het analyseren bent. En door middel van goede visualisaties - dat kunnen zowel grafieken, tabellen als infographics zijn - ontdek je snel de juiste inzichten, waarmee je ook daadwerkelijk processen kunt verbeteren. En bij processen moet je denken aan de breedste uitleg van het woord, waardoor ze zowel in geld, tijd als tevredenheid te meten zijn.



Meer inzicht - meer rendement?.

antichaos.